Teckna och ändra försäkring

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om din försäkring. Om du inte hittar svaret på din fråga kan chatta med sälj och support, maila eller ringa direkt till oss.

Kan jag förlänga min reseförsäkring?

Ja, du kan förlänga en pågående försäkring. Kontakta vår kundtjänst på telefon 0770 456 900. Tänk på att din försäkring måste vara betald för att den ska börja gälla.

Finns det undantag för vad jag kan utföra för aktiviteter med min försäkring?

Vilka aktiviteter som ingår beror på vilket försäkringsskydd du har. Om du till exempel ska åka off pist, klättra i berg eller fridyka måste du ha ett särskilt tillägg för extremsporter.

Här kan du se vilka aktiviteter du kan utföra och vilka undantag som finns

Jag har skrivit fel namn/personnummer/datum när jag tecknade försäkringen, hur ändrar jag?

Kontakta kundservice på info@erv.se eller på telefon 0770-456 900 så får du hjälp att göra ändringar i din försäkring.

Jag är redan ute och reser, kan jag ändå teckna en försäkring hos er?

Är du ute och reser och i dagsläget har en heltäckande försäkring i ett annat bolag kan du teckna en av våra försäkringar så att den tar vid efter din nuvarande har gått ut. Exempelvis kan du teckna hos oss från dag 46 och framåt om du har en hemförsäkring som gäller i 45 dagar. Är du oförsäkrad på resmålet, kontakta kundservice så snabbt som möjligt.

Hur tecknar jag en försäkring när jag inte vet hur länge jag ska resa?

Vi rekommenderar att du tecknar för en längre period och sedan förkortar försäkringen. Kommer du hem tidigare hör du av dig till oss för att avsluta din försäkring och få eventuell premie återbetald.

Vilket datum ska jag sätta som startdatum?

I de flesta fall sätter du startdatum samma dag som du reser hemifrån. Ifall du vill utnyttja ett annat heltäckande försäkringsskydd (exempelvis hemförsäkringens) den första delen av resan, sätter du dag 46 som startdatum om du är försäkrad till och med dag 45. Har du 60 dagars skydd sätter du dag 61 som startdatum.