Vanliga frågor & svar

Hitta svar på de vanligaste frågorna

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om försäkringen i ditt kort.

Vanliga frågor om coronaviruset >

Allmänt

  • Jag har flera försäkringar, hur gör jag då?
    Du kan anmäla händelsen till ett försäkringsbolag i taget, eller till flera samtidigt. Hur du än väljer att göra så är det viktigt att du meddelar respektive bolag att du redan har kontaktat, eller har för avsikt att kontakta flera försäkringsbolag med samma anspråk, vilka dessa är, och i vilken mån du redan har fått ersättning från annan försäkring.
  • Hur aktiveras den kompletterande försäkringen i mitt kort?
    För att försäkringen i ditt kort ska aktiveras måste du betala mer än 50% av resan med ditt kort.
  • Vilka omfattas av den kompletterande försäkringen i mitt kort?
    Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare, men även för dina familjemedlemmar. Med familjemedlemmar menas make eller maka, registrerade partner eller sambo samt era barn under 25 år som fortfarande är skrivna hemma hos dig eller den andra föräldern, vare sig de reser med dig eller på egen hand. Försäkringen omfattar även dina barnbarn som följer med dig... Läs mer >
  • Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er?
    Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss genom att maila till kreditkortforsakring@erv.se. Du kan även kontakta oss på telefonnummer 0770-456 916.

Frågor om den kompletterande reseförsäkringen

Frågor om Trygghetspaketet

Hittar du inte svaret på din fråga?

Om du inte hittar svaret på din fråga kan du maila oss så återkommer vi med ett svar inom kort. 

 

Skicka fråga