Vanliga frågor & svar

Hitta svar på de vanligaste frågorna

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om den kompletterande försäkringen i ditt kort.
  • Jag har flera försäkringar, hur gör jag då?
    Du kan anmäla händelsen till ett försäkringsbolag i taget, eller till flera samtidigt. Hur du än väljer att göra så är det viktigt att du meddelar respektive bolag att du redan har kontaktat, eller har för avsikt att kontakta flera försäkringsbolag med samma anspråk, vilka dessa är, och i vilken mån du redan har fått ersättning från annan försäkring.
  • Hur aktiveras den kompletterande försäkringen i mitt kort?
    För att försäkringen i ditt kort ska aktiveras måste du betala mer än 50% av resan med ditt kort.
  • Vilka omfattas av den kompletterande försäkringen i mitt kort?
    Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare, men även för dina familjemedlemmar. Med familjemedlemmar menas make eller maka, registrerade partner eller sambo samt era barn under 23 år som fortfarande bor hemma, vare sig de reser med dig eller på egen hand. Försäkringen omfattar även dina barnbarn som följer med dig som mor- eller farförälder på resa utan ... Läs mer >
  • Hur aktiveras Tjänstereseförsäkringen?
    I och med att du (eller din arbetsgivare) valt att teckna Tjänstereseförsäkringen omfattas alla tjänsteresor oavsett hur du har betalt din resa.
  • Vilka omfattas av Tjänstereseförsäkringen?
    Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare som valt att teckna Tjänstereseförsäkringen och för max 2 medresenärer som följer med på tjänsteresan på uppdrag och bekostnad av företaget/uppdragsgivaren.
  • Hur gäller grundskyddet när jag tecknat Tjänstereseförsäkringen som tillval?
    Om du valt att skaffa tillvalet Tjänstereseförsäkring så omfattas även de försäkringsmoment i grundvillkoret som inte finns med i tillvalet. När du har tillvalet Tjänstereseförsäkring så omfattas dessa försäkringsmoment även om tjänsteresan ej har betalats med kortet.
  • Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er?
    Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss genom att maila till kreditkortforsakring@erv.se. Du kan även kontakta oss på telefonnummer 0770-456 910.

Vanliga frågor om coronaviruset >

Hittar du inte svaret på din fråga?

Om du inte hittar svaret på din fråga kan du maila oss så återkommer vi med ett svar inom kort. 

 

Skicka fråga

Language