Anmäl skada - Företag

Här gör du din anmälan till oss om något har hänt och du vill använda dig av ditt försäkringsskydd. Vänligen observera att om du redan har ett befintligt pågående ärende hos oss och vill komplettera i detta ska du inte göra en ny anmälan. Mejla istället dina kompletterande underlag till oss på skada@erv.se.

 Click here for English version >>>

Om speciella situationer har uppstått i världen som kan komma att påverka din resa, så kan du med fördel läsa om dessa omfattas av våra försäkringar under Vanliga frågor och svar innan du rapporterar en skada.

Saker du bör förbereda innan du börjar:
Vanliga frågor:
  • När kan jag göra en skadeanmälan?
    Du kan göra en skadeanmälan så fort något har hänt. Du behöver med andra ord inte vänta tills du kommer hem från din resa. Enklast är att anmäla händelsen här på vår webbplats. Du kan anmäla när som helst på dygnet, oavsett var i världen du befinner dig.
  • Vad händer efter det att anmälan slutförts?
    Du får en mottagningsbekräftelse via mejl som det är viktigt att du läser. I normalfallet får du besked i skadeärendet inom en vecka från det att anmälan är komplett och vi mottagit de underlag vi behöver.
  • Kan jag komplettera med underlag (kvitton och intyg) i efterhand?
    Ja, du kan alltid skicka in kompletteringar i efterhand om du inte har möjlighet att bifoga underlag när du anmäler din skada. Kompletteringar skickar du till skada@erv.se (OBS! ange alltid ditt skadenummer i ämnesraden!) eller via post till Europeiska ERV, Hantverkargatan 11B, 112 21 Stockholm, med hänvisning till ditt skadenummer.