1. Välj om ärendet gäller dig som privatkund eller företagskund


2. Är försäkringen kopplad till ditt kort eller är den köpt via Europeiska ERV?




3. Vad har hänt? (välj endast ett alternativ, det som bäst överensstämmer)


Försäkringsnumret/bokningsnumret/kortnumret kunde inte hittas.

Vänligen observera att du i steg 3 måste bifoga följande dokument:


Vanliga frågor & svar

  • Var hittar jag mitt försäkringsnummer?
    Försäkringsnumret hittar du i bekräftelsemailet vi skickade till dig efter att du gjorde din bokning/betalning samt i försäkringsbeviset.
  • Vad gör jag om jag inte hittar mitt försäkringsnummer, kan jag anmäla ändå?
    Ja, enklast är om du anger ett fiktivt nummer (t.ex. 1234567) men då kommer du eventuellt behöva besvara fler frågor i samband med handläggningen efteråt. Du kan även kontakta oss på 0770 456 918 så hjälper vi dig med ditt försäkringsnummer.
  • Hur vet jag om jag ska fylla i försäkringsnummer eller bokningsnummer?
    Försäkringsnummer ska du fylla i om du tecknat försäkringen direkt via oss eller om du har fått ett specifikt försäkringsnummer av en återförsäljare. Har du däremot tecknat försäkringen i samband med att du bokat en resa via en researrangör eller återförsäljare och endast fått ett bokningsnummer för resan är det detta du ska ange.
  • Vad händer efter det att anmälan slutförts?
    Du får en mottagningsbekräftelse direkt via mejl som det är viktigt att du läser.  I normalfallet får du besked i skadeärendet inom två veckor från det att anmälan är komplett och vi mottagit de underlag vi behöver. OBS! På grund av coronaviruset har vi för närvarande en ökad arbetsbelastning. Vi förväntar oss därför en längre handläggningstid än normalt.
  • Kan jag anmäla flera olika typer av händelser i samma skadeanmälan?
    I dagsläget är detta inte möjligt. Du måste göra två eller fler separata skadeanmälningar om du t.ex. har råkat ut för både bagageförsening och flygförsening under din resa.
Language