Passar dig som:
- ska få besök av utländska gäster, släktingar eller vänner
- ska få besök av svenskar som är bosatta utomlands
- vill säkra kostnaden för allmänsjukvård för ditt besök
- har en vän eller släkting som behöver försäkringsintyg för att kunna skaffa visum till Sverige.
Denna försäkring omfattar och gäller alltså för utländska medborgare (eller utlandssvenskar) som är på tillfälligt besök i Sverige. Försäkringen måste dock tecknas av en person som är stadigvarande bosatt i Sverige - d.v.s. denna person tecknar alltså försäkringen åt besökaren - därav namnet besöksförsäkring.
Försäkringsintyg, för den som ska ansöka om visum
För att kunna ansöka om visum till ett Schengen-land krävs ofta att du kan visa upp ett intyg som visar att du har en giltig försäkring.
När du köpt och betalat din försäkring kan du beställa ett försäkringsintyg här >>>
OBS! Om du köper försäkringen på vår webbsida och betalar direkt med kort eller swish så skickar vi det färdiga intyget automatiskt till din mailadress i samband med köpet.
Om personen som ska besöka dig redan befinner sig i Schengen, vänligen kontakta oss på telefon 0770 457 971.
Exempel på vad som ingår: | Besöksförsäkring |
---|---|
Sjukvård Vi ersätter sjukvårdskostnader upp till 30 000 Euro om din gäst blir sjuk eller råkar ut för en olycka. | |
Tandvård Vi ersätter tandbehandlingskostnaderna om din gäst skadar tänderna vid en olycka. | |
Hemtransport Vi tar kostnaden upp till 30 000 Euro om din gäst blir sjuk eller skadad och behöver hemtransport till sitt hemland. | |
Resor i samband med sjukvård Ersättning lämnas för den försäkrades lokala resor i samband med vård och behandling. |
För fullständigt innehåll och omfattning, se villkoren.
Prisberäkning
Villkor och produktfaktablad
I dokumenten nedan kan du läsa mer om Besöksförsäkringen. I villkoret hittar du information om försäkringens fullständiga innehåll och omfattning, såväl som vilka regler som gäller för försäkringen.
Vanliga frågor och svar
-
Hur gör jag om besökaren kommer senare till Sverige än planerat?
Om besökaren kommer senare än det startdatum du valt för försäkringsperioden måste du kontakta oss innan din besökare anländer, detta för att försäkringen ska vara giltig vid ankomst till Sverige.
-
Hur gör jag om besökaren kommer tidigare till Sverige än planerat?
Om besökaren kommer tidigare än det startdatum du valt för försäkringsperioden måste du kontakta oss innan din besökare anländer, detta för att försäkringen ska vara giltig vid ankomst till Sverige.
-
Jag behöver ett försäkringsintyg omgående, finns det något jag kan göra för att snabba på processen?
Skicka ett mejl till info@erv.se med bifogad bild (print-screen) där det tydligt framgår att du genomfört din betalning av försäkringen på Internetbanken. Vi kan därefter skicka dig intyget direkt.
-
Kan jag få pengarna tillbaka om visumansökan inte blir godkänd?
Om din visumansökan skulle bli nekad är det viktigt att du kontaktar oss innan det att försäkringen börjar gälla så att vi kan återbetala totalpremien. Om det gått mer än 14 dagar sedan teckningstillfället tillkommer en administrationsavgift på 50 SEK.
-
Kan jag ändra startdatum på försäkringen?
Ja, men tänk på att ändringen av startdatum måste göras dessförinnan det startdatum du valde för försäkringen när du köpte den.
-
Jag behöver ett försäkringsintyg på engelska för visumansökan, hur gör jag?
Du kan beställa ett försäkringsintyg för visumansökan efter det att försäkringen är betald. Försäkringsintyget kan du beställa antingen på den här sidan, via telefon: 0770 457 971 eller genom att mejla oss på info@erv.se.
Här kan du läsa mer om vad som krävs för att få Visum till Sverige >
Pris från:
19 SEK/dag