Anmäl skada

Här gör du din anmälan till oss om något har hänt och du vill använda dig av ditt försäkringsskydd.

  Click here for English version >>>

Just nu är det många som kontaktar oss med anledning av Coronaviruset. För mer information om hur de olika försäkringarna gäller, se här.

Observera särskilt att om du har en kortförsäkring så gäller inte avbeställningsskyddet vid avbokning till följd av avrådan/oro från att resa till Coronadrabbat resmål. Avbokningsskyddet i kortförsäkringen omfattar enbart avbokning till följd av oväntade och akuta händelser som t.ex. sjukdom, olycksfall, dödsfall som drabbat dig eller nära anhörig. För mer information, vänligen läs vad som gäller för ditt försäkringsvillkor på din banks hemsida. 

Saker du bör förbereda innan du börjar:
  • Ha ditt försäkringsnummer, bokningsnummer eller kortnummer tillgängligt.
  • Ha även dina bankkontouppgifter tillgängliga.
  • Ta fram intyg och kvitton som styrker det som har hänt.
Vanliga frågor:
  • När kan jag göra en skadeanmälan?
    Du kan göra en skadeanmälan så fort något har hänt. Du behöver med andra ord inte vänta tills du kommer hem från din resa. Enklast är att anmäla händelsen här på vår webbplats. Du kan anmäla när som helst på dygnet, oavsett var i världen du befinner dig.
  • Vad händer efter det att anmälan slutförts?
    Du får en mottagningsbekräftelse direkt via mejl som det är viktigt att du läser.  I normalfallet får du besked i skadeärendet inom två veckor från det att anmälan är komplett och vi mottagit de underlag vi behöver. OBS! På grund av coronaviruset har vi för närvarande en ökad arbetsbelastning. Vi förväntar oss därför en längre handläggningstid än normalt.

Language