Reseförsäkring Indonesien

Reseförsäkring Indonesien

* Kvalitén på vårdinrättningarna i Indonesien varierar kraftigt. Många experter avråder dessutom från att låta göra kirurgiska ingrepp i landet. Vissa utländska medborgare väljer att resa till Singapore eller Australien för att få behandling vid allvarligare skade- eller sjukdomsfall.

* Utbrott av denguefeber förekommer i Indonesien, bl.a. på populära turistresmål som Bali och Jakarta.

Köp försäkring här

Indonesien är beläget i Sydostasien och Oceanien och består av mer än 13 000 öar, vilket gör det till världens största ögrupp. I huvudstaden Jakarta, belägen på ön Java, kan man ta del av en storstad med puls och moderna byggnader som mixas samman med landets långa kultur och historia. Perfekt för dig som vill ha lite av varje.

Den mest kända ön, åtminstone för svenska resenärer, är dock Bali. Hit åker många för att njuta av sol och bad, snorkling och svalka sig i vackra vattenfall. Men det är också platsen för arkitektur som minst sagt är häpnadsväckande. Några exempel är Gate of Heaven, tempel som Tirta Empul, Tanah Lot och Uluwatu, samt risterrasserna i Jatiluwih som listats av UNESCO. För dig som är lite mer äventyrlig finns det också en hel del att hitta på, som exempelvis forsränning.

Inför din resa till Indonesien så rekommenderar vi att du uppdaterar dig om väderförhållanden. Landet är relativt säkert, men naturkatastrofer kan förekomma. Sjukvården håller inte samma standard som i Sverige, inte heller på de större öarna, och det är bra att ha koll på sjukhusen i närheten för att veta var närmsta hjälp finns. Innan du reser till Indonesien är det därför bra att du skaffar en reseförsäkring som skyddar dig om något oväntat skulle inträffa.  

Landsinformationen nedan är maskinöversätt av vår partner.*

Översikt

Huvudstad: Jakarta (11,249 miljoner invånare)
Befolkning: 277 534 122 (uppskattning 2024)
Andra stadsområden: Bekasi (3,729 miljoner invånare); Surabaya (3,044 miljoner invånare); Depok (3,041 miljoner invånare); Bandung (2,674 miljoner invånare); Tangerang (2,514 miljoner invånare)
Religioner: muslimska, protestantiska, romersk-katolska, hinduiska, andra (inklusive buddhister och konfucianska)
Språk: Bahasa Indonesia, engelska, holländska, lokala dialekter (javanesiska); Obs: mer än 700 språk används i Indonesien
Tidszon: UTC+7
Körsida: Vänster
Telefonnummer: +62
Elkontakt(ar): Typ C och Typ F

Pengar

Den lokala valutan i Indonesien är indonesiska rupiah (IDR). Den 3 december 2024 är 100 IDR lika med 0,01 USD. Utöver den lokala valutan kan USD accepteras för betalning på vissa ställen.

Valutaväxling kan göras på banker, växlingskontor och kiosker.

Resenärer bör vara beredda att använda kredit- eller betalkortsbetalningar i stadsområden och kontanter på landsbygden. Kreditkort accepteras i vissa anläggningar men kontanter är fortfarande den föredragna betalningsmetoden. Kreditkort accepteras endast i exklusiva och/eller turistområden. Uttagsautomater är endast tillgängliga i stads- och/eller turistområden.

Dricks förväntas inte. Att dricka 10-15 % av den totala notan är lämpligt på restauranger, om det inte ingår i serviceavgiften. Runda upp taxipriser. Dricksbärare, piccolo och hushållning med lösväxel.

Elektricitet

Strömförsörjningen i Indonesien är pålitlig. Elektriciteten går på 220V vid 50Hz med pluggtyp(er) C och F. Elförsörjningen i städer är generellt god, även om avbrott förekommer. Fler problem kan uppstå i avlägsna landsbygds- eller öområden. De som reser med bärbara datorer eller mobiltelefonladdare kanske vill ta med sig överspänningsskyddsutrustning.

Pass

De flesta resenärer kommer att behöva ett pass för att komma in i Indonesien. Passet måste vara giltigt i minst sex månader efter ankomstdatum.

Visum

Visumfritt inträde är tillgängligt för vissa resenärer som kvalificerar sig baserat på nationalitet och resemål. Resenärer kan kvalificera sig för viseringsundantag, men detta kräver att en säkerhetskontroll eller resetillstånd genomförs före avresan. Ett visum vid ankomst är på plats för utvalda resenärer, men beror ofta på nationalitet, resemål och inresehamn. Alla andra resenärer kommer att behöva skaffa visum från närmaste ambassad eller konsulat eller ansöka online (e-visum) före resan.

Kraven på inresevisum varierar beroende på nationalitet, syftet med resan och andra faktorer. Enskilda resenärer ansvarar för att se till att de uppfyller alla visumkrav, vilket bör bekräftas med myndigheterna på sin destination innan resan.

Visumfri resa

Visumfritt inträde till Indonesien : Medborgare i utvalda länder kan resa in i Indonesien utan visum i upp till 30 dagar utan möjlighet att förlänga sin vistelse.

e-visum

E-visum för en entrébesökare : Utländska resenärer som avser att resa in i Indonesien för turism, släktträffar, sociala evenemang och affärsrelaterade resor måste ansöka om ett e-visum för engångsbesökare som gäller för vistelser upp till 60 dagar. Visumet är förlängbart. Resenärer kan också ansöka om ett engångsvisum via den närmaste indonesiska ambassaden.

Resenärer kan också konvertera sina engångsvisum till tillfälliga vistelsetillstånd (ITAS) .

Visum vid ankomst

e-VoA : e-VoA (elektroniskt visum vid ankomst) är tillgängligt för utvalda medborgare och kan även erhållas vid ankomst till många inträdeshamnar. Resenärer som innehar detta visum kan besöka Indonesien för en 30-dagars vistelse med syftet med turism, regeringsbesök, affärsrelaterade besök och varuinköpsbesök.

Visum

Visum för begränsad vistelse : Resenärer som planerar att besöka Indonesien på lång sikt kan ansöka om ett visum för begränsad vistelse med en Indonesien-baserad sponsor. Det finns flera visum för begränsad vistelse tillgängliga beroende på syftet med resan. Maximal varaktighet angavs inte.

Lokala resor

Översikt

Bussar, taxibilar, tåg och järnvägar är livskraftiga former av kollektivtrafik i tätorter. Generellt sett är taxibilar och onlinetjänster de mest bekväma och pålitliga transportsätten för resor inom städer, eftersom bussar ofta är överbelastade. Alternativ för självkörning kan vara osäkra eftersom den indonesiska vägtrafiken är svår och förhållandena är svåra att köra, särskilt utanför stadskärnor. För resor mellan städer är flyg det säkraste och snabbaste alternativet, eftersom bussar är utsatta för olyckor på grund av att säkerhetsåtgärder försummas. Färjor är tillgängliga för resor mellan öarna men är väderberoende och olyckskänsliga.

Resesäkerhet

Flygresor

Indonesiens tre huvudflygplatser är Jakartas Soekarno-Hatta International Airport (SHIA) (CGK/WIII) , Balis I Gusti Ngurah Rai International Airport (DPS/WADD) och Surabayas Juanda International Airport (JIA) (SUB/WARR) . Lokala flygplatser är utbredda över hela Java , Kalimantan , Sulawesi , Sumatra , Bali , Lombok , Flores och andra avlägsna öar.

De flesta kommersiella flygen har flyttats från Husein Sastranegara International Airport (BDO/WICC) ​​i Bandung till Kertajati International Airport (KJT/WICA) i Majalengka , som också betjänar Bandung, West Java-provinsen .

Garuda Indonesia och Lion Air är Indonesiens största flygbolag som flyger till inrikes, regionala och internationella destinationer. Indonesia Air Asia erbjuder billiga priser för regionala destinationer. Flygplatserna i Soekarno Hatta och Ngurah Rai har tillräckliga och bekväma faciliteter, medan de flesta andra flygplatser i Indonesien är enkla och kompakta med någorlunda moderna faciliteter.

Flygplatsinfrastruktur och tjänster utanför Java och Bali kämpar för att hänga med i den snabbt växande flygsektorn. Det saknas investeringar i markvarningssystem och väderdetektorer, som kan upptäcka farliga vindar, och få indonesiska flygplatser är utrustade med instrumentlandningssystem (ILS) som hjälper piloter vid dålig sikt. Ankommande flyg till Jakartas flygplats Soekarno-Hatta (CGK/WIII) upplever ofta förseningar på grund av tung trafik orsakad av smog eller dis.

Att resa med flyg är fortfarande det enda snabba sättet för långväga resor inom Indonesien, och även om användningen av Indonesien-baserade transportörer inte rekommenderas särskilt för internationella resor, för inrikesresor, är det ofta säkrare än alternativ till sjöss eller över land.

Det finns flera alternativ för kollektivtrafik från terminalbyggnader, såsom busslinjer och taxibilar. Däremot rekommenderas nättaxibilar, nämligen Gojeg, Grab och Maxim, mer eftersom de är billigare på grund av deras fasta pris. Ta inte taxi som erbjuds av köpmän inne i terminalbyggnaden, eftersom du sannolikt kommer att bli överdebiterad. Tåg som förbinder den internationella terminalen på flygplatsen Soekarno-Hatta (CGK/WIII) och stadens centrum finns också tillgängliga. Om du är inbokad på ett större hotell eller reser i affärer är det vanligt att en chaufför skickas för att möta dig. Bekräfta denna före avresa.

Gränser och ingång

Inträdesavgifter: Från och med den 14 februari började myndigheterna införa inträdesavgiften för "turistskatt" för inkommande utländska medborgare som reser in i Bali -provinsen som turister, med omedelbar effekt som en del av ansträngningarna att förbättra bevarandeinsatserna. Turistavgiften kostar 150 000 IDR (9,5 USD) och kan betalas online eller på flygplatsen eller hamnen vid ankomsten.

Hälsorelaterade övervakningsåtgärder: Myndigheterna genomförde mpox-relaterade screeningåtgärder på resenärer, särskilt utländska medborgare, vid inresehamnar över hela landet, inklusive Jakartas Soekarno-Hatta flygplats (CGK/WIII) , tills vidare för att förhindra spridningen av viruset.

Vägresor

Trafiken i Indonesien rör sig på vänster sida av vägen. Körstandarder och förhållanden varierar över hela landet; vägar som förbinder större städer och längs kusten är i allmänhet i gott skick, medan de flesta vägar utanför tätorter är dåligt underhållna. Trafikstockningar är vanliga, särskilt i Greater Jakarta . Att köra bil kan vara farligt på natten och under regnperioden på grund av dålig skyltning och otillräcklig belysning. Det allmänna körbeteendet är dåligt och trafikreglerna följs eller upprätthålls sällan; lokalbefolkningen är kända för att köra oregelbundet och ignorera trafikskyltar.

Resenärer bör alltid följa lokala hastighetsgränser, även om dessa kan variera. Generellt är hastighetsgränserna 50 km/h (31 mph) i stadsområden, 80 km/h (49 mph) på intercity vägar och 100 km/h (62 mph) på motorvägar. Motorcyklister är en vanlig trafikfara och motorcykelolyckor är vanliga när motorcyklister väver in och ut ur tung, snabbt rörlig trafik; motorcyklister kan bli konfronterande om de konfronteras. I händelse av en olycka och för att undvika en fientlig reaktion och potentiellt våld, rekommenderas resenärer att stanna kvar i fordonet och vänta på polisen. Var uppmärksam på att vid en olycka kommer utlänningar sannolikt att hittas som den skyldige.

Järnvägsresor

Långdistanståg (kereta api) finns på Java och Sumatra , och priserna är för närvarande jämförbara med flygpriserna för liknande resor. Även om det finns ett hot om olyckor, förseningar och stölder på järnvägsnätet är tåg i allmänhet säkra för besökare. Om du bestämmer dig för att resa med tåg, förvara alltid värdesaker i ett pengabälte och undvik att lämna dina väskor utan uppsikt. Det rekommenderas att du köper en "Executive Class"-biljett eftersom "Economy Class" kan vara extremt obekvämt på grund av överbefolkning och dåliga sittplatser.

Pendeltåg fungerar också i Greater Jakarta och Yogyakarta , och kompletterar intercity-järnvägen. Det finns cirka 93 järnvägsstationer som förbinder Jakarta , västra Java-provinsens Bogor , Depok och Bekasi , såväl som Banten-provinsens Tangerang- och South Tangerang- städer. Jakarta byggde nyligen Mass Rapid Transit-systemet, som förbinder områden över centrala Jakarta och södra Jakarta med 13 stationer, vanligtvis underjordiska. Staden planerar att utöka systemet till att omfatta fler områden i Greater Jakarta. Biljetter (i kortform) kan köpas på stationen.

Kollektivtrafik

Färjor och båtar: Färjor är ett vanligt transportsätt mellan öarna och regelbundna internationella förbindelser till Singapore och Malaysia fungerar också; dock håller färjetrafiken sällan tidtabeller och resor kan ändras utan föregående meddelande. Säkerhetsåtgärderna är minimala och överensstämmer inte alltid med internationella standarder. Färjor kan vara överbelastade med passagerare och bilar och är ofta dåligt underhållna mekaniskt. Gå inte ombord på fartyg som är överfulla eller ser osjödugliga ut. Om du tar en färja rekommenderas att du placerar dig på däck nära räcket och i händelse av en nödsituation, hoppa så långt ut och bort från fartyget som möjligt. Stanna inte under däck. Om du går ombord med ett fordon, sitt inte i det. Om du räknar med att ta ett antal färjeresor, kanske du vill köpa ditt eget flythjälpmedel, eftersom färjorna vanligtvis saknar säkerhetsutrustning.

Bussar: Offentliga bussar är ett billigt sätt att ta sig runt i städer och regioner, även om fickstölder är mycket vanligt. Vakta dina tillhörigheter vaksamt; förvara mindre värdesaker i ett pengabälte och lämna aldrig väskor på golvet eller i obevakade bagageförvaringsutrymmen. Utländska medborgare som åker kollektivt kommer sannolikt att dra uppmärksamhet till sig själva eftersom de flesta internationella resenärer inte använder kollektivtrafik. Större städer och stadsområden, särskilt i Greater Jakarta, Yogyakarta och Bandung, har sett förbättringar i busstrafiken inom städerna, med nyare bussar som körs och busstationer byggs. TransJakarta är Jakartas snabbtrafiksystem för bussar som fungerar på sin egen angivna fil, vilket gör det till ett lönsamt alternativ att kringgå tung trafik.

Långväga nattbussar rekommenderas inte, eftersom stölder är frekventa. Tjuvar väntar på att deras offer ska somna innan de går igenom väskor och fickor. Olyckor orsakade av trötta förare inträffar också periodvis. Resenärer rekommenderas att välja ett välrenommerat företag och undvika resor över natten. Bussar kan också chartras och rekommenderas för grupper om åtta eller fler. De är luftkonditionerade, rena och kommer med en förare.

Taxibilar: Online-åkningstjänster, nämligen Gokjek, Grab och Maxim, är det säkraste och mest pålitliga sättet att resa inom staden eller inom provinsen eftersom de har ett fast pris och följer strikta säkerhetsprotokoll. Dessa onlinetaxibilar rymmer vanligtvis upp till fyra passagerare per bil, men de har också mopedalternativ för en enstaka passagerare eller större stadsjeepar eller skåpbilar, som kan passa upp till 10 passagerare. Bekräfta alltid att fordonets registreringsskylt stämmer överens med det som visas i appen, eftersom bedragare kan försöka utge sig för att vara en taxichaufför online.

Traditionella taxibilar är allmänt tillgängliga i stadsområden men på landsbygden kan det behövas bokas i förväg. Markerade taxibilar är i allmänhet ett säkert och pålitligt transportsätt i stadsområden; inofficiella taxibilar bör undvikas. Be alltid din förare att använda mätaren; om taxin inte har en mätare eller föraren hävdar att den är "rusak" (trasig), förhandla priser före avgång eller ta en annan taxi. Det är osannolikt att förare kommer att tala engelska, förutom på Bali , så var så tydlig som möjligt på din destination innan du ber om.

Taxibilar får inte ta upp ytterligare passagerare. Om de gör det, gå av när det är säkert att göra det. För att förhindra stöld av dina väskor eller rånförsök när du är i stillastående trafik, lås dörrarna när du väl är inne. Resenärer rekommenderas att använda appar för turhälsning eftersom de ofta är billigare, fordonen är rena och bekvämare än vanliga taxibilar och deras förare är vänliga och professionella.

Becaks är 3-hjuliga människodrivna taxibilar för att resa korta sträckor, som nu inte körs lika vanligt på grund av statliga restriktioner. Detta transportsätt är bara vanligt i turistområden och är vanligtvis dyrare än andra kollektiva transportsätt.

Ojek (mopeder med förare) bör endast användas om onlinetjänster för mopedförare inte är tillgängliga. Det finns Ojek-stolpar (Pos Ojek) märkta med en grov skylt. De är billigare än taxibilar och du bör förhandla om priset. Du måste bära hjälm som passagerare, och det är bäst att köpa en egen, eftersom de som tillhandahålls kan vara av dålig kvalitet.

Fordonsuthyrning: Hyrfordon är tillgängliga för de med ett internationellt körkort, eller de som är villiga att ta provet på polisstationen. "1-dagars licensiering" är tillgänglig för utländska medborgare på Bali och kan förlängas under hela din vistelse. Om du reser till en större stad kan du i förväg ordna hyrbil genom en byrå. 4x4-drivna fordon rekommenderas framför sedaner på grund av skicket på många vägar. Motorcyklar är också allmänt tillgängliga för uthyrning.

Det är vanligt att ordna med chaufför och detta kan göras genom de flesta hotell. Utländska medborgare har alltid ett högre pris än lokalbefolkningen. Det finns vanligtvis utrymme för förhandling i det angivna priset. Om destinationen är över natten förväntas du tillhandahålla boende och grundläggande måltider till din chaufför. Det kan tillkomma en separat avgift för bränsle.

Rörelsekontrollorder

Indonesien har cirka 130 aktiva vulkaner. Myndigheter tilldelar varningsnivåer för var och en baserat på dess aktivitet och volatilitet.

  • Nivå fyra: Människor får inte vistas inom en radie på sju kilometer (4,3 miles) från vulkanens krater.
  • Nivå tre: Människor får inte vistas inom en radie på fyra kilometer (42,4 miles) från vulkanens krater.
  • Nivå två: Människor får inte vistas inom en radie på två kilometer (1,2 miles) från vulkanens krater.
  • Nivå ett: Vulkanen är vilande eller stabil. Områdena nära kratern är relativt säkra.

Information om varningsnivåer i realtid för aktiva vulkaner i landet finns här .

Tjänstemän stängde tillfartsvägarna till Wulanggitang-distriktets byar Nawokote , Padang Pasir och Klantanlo i östra Nusa Tenggara-provinsen eftersom de ligger inom en fyra kilometers (2,4 mil) radie från den aktiva vulkanen Lewotobi Laki-laki.

Landsinformationen på denna webbplats har översatts med hjälp av maskinöversättning av vår partner. Arbete har utförts för att tillhandahålla en så korrekt översättning som möjligt, dock ska du som läsare ha i åtanke och acceptera att ingen automatisk översättning är perfekt och bör inte heller läsas eller tolkas som så. Landsinformationen är inte avsedd att vara en källa till råd eller handling baserat på det material som presenteras. Ingen garanti antyds eller ges, inga anspråk eller rättsliga åtgärder accepteras.


Indonesien
Landets nödnummer
Polis:
110
Brandkår:
113
Ambulans:
118

Köp försäkring

Ändra din sökning Boka här
Datum då försäkringen ska gälla

Försäkringens startdatum kan inte vara tidigare än dagens datum

1
Ålder vid avresa
Besöksperiod

Försäkringens startdatum kan inte vara tidigare än dagens datum

1
Ålder på besökaren vid hemresedatum
Betaldatum boende
Hyresperiod

Försäkringens startdatum kan inte vara tidigare än dagens datum

Pris för boende
1
Ålder på besökaren vid hemresedatum
Betalningsdatum
Utresedatum
1
Pris (belopp) per person
  • Afghanistan
  • Albanien
  • Algeriet
  • Amerikanska Jungfruöarna
  • Amerikanska Samoa
  • Andorra
  • Angola
  • Anguilla
  • Antarktis
  • Antigua och Barbuda
  • Argentina
  • Armenien
  • Aruba
  • Australien
  • Azerbajdzjan
  • Bahamas
  • Bahrain
  • Bangladesh
  • Barbados
  • Belarus
  • Belgien
  • Belize
  • Benin
  • Bermuda
  • Bhutan
  • Bolivia
  • Bonaire
  • Bosnien-Hercegovina
  • Botswana
  • Bouvetön
  • Brasilien
  • Brittiska Jungfruöarna
  • Brittiska territoriet i Indiska Oceanen
  • Brunei
  • Bulgarien
  • Burkina Faso
  • Burma (Myanmar)
  • Burundi
  • Caymanöarna
  • Centralafrikanska republiken
  • Chile
  • Colombia
  • Cooköarna
  • Costa Rica
  • Curaçao
  • Cypern
  • Danmark
  • Demokratiska republiken Kongo (DRK)
  • Djibouti
  • Dominica
  • Dominikanska Republiken
  • Ecuador
  • Egypten
  • Ekvatorialguinea
  • El Salvador
  • Elfenbenskusten
  • Eritrea
  • Estland
  • Etiopien
  • Falklandsöarna
  • Fiji
  • Filippinerna
  • Finland
  • Frankrike
  • Franska Guyana
  • Franska Polynesien
  • Franska territorierna i södra Indiska Oceanen
  • Färöarna
  • Förenade Arabemiraten
  • Förenta staternas mindre öar i Oceanien och Västin
  • Gabon
  • Gambia
  • Georgien
  • Ghana
  • Gibraltar
  • Grekland
  • Grenada
  • Grönland
  • Guadeloupe
  • Guam
  • Guatemala
  • Guinea
  • Guinea-Bissau
  • Guyana
  • Haiti
  • Heardön och McDonaldöarna
  • Holländska Antillerna (Curacao, St. Maarten)
  • Honduras
  • Hongkong
  • Indien
  • Indonesien
  • Irak
  • Iran
  • Irland
  • Island
  • Israel
  • Italien
  • Jamaica
  • Japan
  • Jordanien
  • Julön
  • Kambodja
  • Kamerun
  • Kanada
  • Kap Verde
  • Kazakstan
  • Kenya
  • Kina
  • Kirgizistan
  • Kiribati
  • Kokosöarna
  • Komorerna
  • Kosovo
  • Kroatien
  • Kuba
  • Kuwait
  • Laos
  • Lesotho
  • Lettland
  • Libanon
  • Liberia
  • Libyen
  • Lichtenstein
  • Litauen
  • Luxemburg
  • Macao
  • Madagaskar
  • Malawi
  • Malaysia
  • Maldiverna
  • Mali
  • Malta
  • Marocko
  • Marshallöarna
  • Martinique
  • Mauretanien
  • Mauritius
  • Mayotte
  • Mexiko
  • Mikronesiska federationen
  • Moçambique
  • Moldavien
  • Monaco
  • Mongoliet
  • Montenegro
  • Montserrat
  • Namibia
  • Nauru
  • Nederländerna
  • Nepal
  • Nicaragua
  • Niger
  • Nigeria
  • Niue
  • Nordkorea
  • Nordmakedonien
  • Nordmarianerna
  • Norfolkön
  • Norge
  • Nya Kaledonien (Chesterfieldöarna, Fortuna)
  • Nya Zeeland
  • Oman
  • Pakistan
  • Palau
  • Panama
  • Papua Nya Guinea
  • Paraguay
  • Peru
  • Pitcairn
  • Polen
  • Portugal
  • Puerto Rico
  • Qatar
  • Republiken Kongo
  • Réunion
  • Rumänien
  • Russia (East of Ural)
  • Rwanda
  • Ryssland
  • Saint Barthelemy
  • Salomonöarna
  • Samoa
  • San Marino
  • São Tomé och Príncipe
  • Sate of Palestine
  • Saudiarabien
  • Schweiz
  • Senegal
  • Serbien
  • Seychellerna
  • Sierra Leone
  • Singapore
  • Sint Maarten
  • Slovakien
  • Slovenien
  • Somalia
  • Spanien
  • Sri Lanka
  • St Helena
  • St Kitts och Nevis
  • St Lucia
  • St Pierre och Miquelon
  • St Vincent och Grenadinerna
  • Storbritannien
  • Sudan
  • Surinam
  • Svalbard och Jan Mayen
  • Sverige
  • Swaziland
  • Sydafrika
  • Sydgeorgien och Sydsandwichöarna
  • Sydkorea
  • Sydsudan
  • Syrien
  • Tadzjikistan
  • Taiwan
  • Tanzania
  • Tchad
  • Thailand
  • Tjeckien
  • Togo
  • Tokelauöarna
  • Tonga
  • Trinidad och Tobago
  • Tunisien
  • Turkiet
  • Turkmenistan
  • Turks- och Caicosöarna
  • Tuvalu
  • Tyskland
  • Uganda
  • Ukraina
  • Ungern
  • Uruguay
  • USA
  • Uzbekistan
  • Vanuatu
  • Vatikanen
  • Venezuela
  • Vietnam
  • Västra Sahara
  • Wallis och Futunaöarna
  • Yemen
  • Zambia
  • Zimbabwe
  • Åland Islands
  • Österrike
  • Östtimor
  • Asien
  • Afrika
  • Europa
  • Sydamerika
  • Nordamerika inkl. USA
  • Nordamerika exkl. USA
  • Oceanien
  • England
  • Skottland
  • Wales
Dölj val Dölj
  • {{originalfilename}} x

Närmaste servicekontor

Euro-Center Bangkok

Kan jag boka försäkring till landet?

Våra försäkringar gäller inte vid resa till område som Utrikesdepartementet i sina rekommendationer avråder från att besöka eller vistas i. Vänligen se listan UD avråder för mer information.

Du kanske också gillar: