Reseförsäkring Egypten

Reseförsäkring Egypten

Dags för semester i Egypten? Som turist är det viktigt att komma ihåg att man har ett ansvar för sin egen resa och säkerhet. En av de viktigaste åtgärderna man kan ta på egen hand är att se till att man har en giltig reseförsäkring om man skulle bli sjuk eller skada sig.

Köp försäkring här

Med kustremsor mot såväl Medelhavet som Röda havet så har Egypten blivit ett populärt resmål för badsugna svenskar. Här råder ett varmt klimat året runt samtidigt som det sällan regnar. Många väljer att resa till något av alla de stora resorter som landet bjuder på, där all-inclusive och stora pooler lockar. Hurghada och Sharm el-Sheikh är två välbesökta områden för detta.

Men Egypten har mer att erbjuda än sol och bad. I Kairo, som varit huvudstad i över 1000 år, kan man bland annat ta del av historiska monument så som pyramiderna och Sfinxen i Giza. Är man intresserad av landets historia så är Grand Egyptian Museum väl värt ett besök. Man bör ha med sig dessa monument är väldigt populära hos turister, så under högsäsong kan det vara mycket folk.

Standarden på sjukvård i Egypten varierar något mellan städerna, och den kan ofta bli kostsam. Du som reser dit bör också hålla dig uppdaterad om säkerhetsläget, då UD kan utfärda reseavrådan till vissa områden inom landet. Med detta i åtanke så rekommenderar vi att du ser över skyddet i din reseförsäkring, och skaffar en som möter dina behov under resan.

Landsinformationen nedan är maskinöversätt av vår partner.*

Översikt

Huvudstad: Kairo (22,183 miljoner invånare)
Befolkning: 112 716 598 (uppskattning 2024)
Andra stadsområden: Alexandria (5,588 miljoner invånare); Bur Sa'id (invånare 778 000)
Religioner: Muslim (övervägande sunni), kristen
Språk: Arabiska, engelska och franska som allmänt förstås av utbildade klasser
Tidszon: UTC+2
Körsida: Höger
Telefonnummer: +20
Elkontakt(ar): Typ C och Typ F

Pengar

Den lokala valutan i Egypten är egyptiska pund (EGP). Den 10 september 2024 är 100 EGP lika med 2,07 USD.

Valutaväxling kan göras på banker och växlingskontor.

Resenärer bör vara beredda att använda kredit- eller betalkortsbetalningar i stadsområden och kontanter på landsbygden. Kreditkort accepteras i vissa anläggningar men kontanter är fortfarande den föredragna betalningsmetoden. Kreditkort accepteras endast i exklusiva och/eller turistområden. Uttagsautomater är endast tillgängliga i stads- och/eller turistområden.

Förhandlingar är vanligt i Egypten och de flesta priser är öppna för förhandling. Men även om det kan vara en trevlig upplevelse bör du aldrig erbjuda ett pris som du inte är beredd att betala. Besökare får endast bära pengar mindre än $10 000 vid in- och utresa.

Det är brukligt att ge restaurangpersonal 10-15 % av notan i dricks. Tipsa taxichaufförer runt 10 % av det totala priset och städpersonalen på hotell runt 2 USD (USD) per dag. Tips Bellhops lös växel för att bära ditt bagage.

Elektricitet

Strömförsörjningen i Egypten är pålitlig. Elektriciteten fungerar på 220V vid 50Hz med pluggtyp(er) C och F. Strömförsörjningen är i allmänhet tillförlitlig i större städer och turistområden, men kan vara mindre i mer avlägsna områden.

Pass

De flesta resenärer kommer att behöva ett pass för att komma in i Egypten. Passet måste vara giltigt i minst sex månader efter ankomstdatum och ha en tom sida.

Visum

Visumfritt inträde är tillgängligt för vissa resenärer som kvalificerar sig baserat på nationalitet och resemål. Ett visum vid ankomst är på plats för utvalda resenärer, men beror ofta på nationalitet, resemål och inresehamn. Alla andra resenärer kommer att behöva skaffa visum från närmaste ambassad eller konsulat eller ansöka online (e-visum) före resan.

Kraven på inresevisum varierar beroende på nationalitet, syftet med resan och andra faktorer. Enskilda resenärer ansvarar för att se till att de uppfyller alla visumkrav, vilket bör bekräftas med myndigheterna på sin destination innan resan.

Visumfri resa

Visumfria resor till Egypten (malaysiska medborgare) : Malaysiska medborgare kan stanna i Egypten i upp till två veckor utan visum.

e-visum

E-visum : Utländska medborgare som vill resa in i Egypten måste ansöka om ett e-visum för att få komma in. E-visumet kan tillåta antingen en enstaka inresa (0-30 dagar inom en sexmånadersperiod) eller flera inresor (0-90 dagar inom en sexmånadersperiod). Resenärer rekommenderas att verifiera lönsamheten för inresan med ett e-visum före avresan.

Visum vid ankomst

Visum vid ankomst : Utländska medborgare från Storbritannien, EU-medlemmar, Australien, Bangladesh, Georgien, Japan, Nya Zeeland, Norge, Nordmakedonien, Ryssland, Serbien, Sydkorea, Ukraina och USA som vill resa in i Egypten på en enkel- inresevisum, förutom e-visum, kan också få visum vid ankomst till vilken internationell egyptisk inresehamn som helst.

Från och med den 1 oktober 2023 avbröt egyptiska tjänstemän resesystemen för visering vid ankomst (VoA) för kanadensiska passinnehavare.

Visum

Inresevisum : Utländska medborgare från utvalda länder som vill resa in i Egypten på ett inresevisum och inte kan få ett e-visum, visum vid ankomst eller kräver förhandsgodkännande, måste skaffa ett visum på ett egyptiskt konsulat eller ambassad i sitt hemland .

Visum för flera inresor (upp till 5 år) : Utländska medborgare kan resa in i Egypten på ett visum för flera inresor som är giltigt under en period av fem år för vistelser upp till 90 dagar per resa.

Lokala resor

Översikt

Landresor över Egypten hämmas av hänsynslös körning och dåliga vägförhållanden, som är vanliga även i höginkomstområden i Kairo . Kollektivtrafik, inklusive bussar, och taxibilar är billiga och tillgängliga, men medför en ökad risk för småstölder och sexuella trakasserier. Resenärer rekommenderas att undvika att resa med tåg söder om Kairo eftersom dessa tågstationer lider av vårdslöshet och dödliga olyckor är vanliga där. Trots överbeläggning är tunnelbanetrafiken i Kairo snabba och säkra, liksom landets nätverk för inrikes flygresor.

Resesäkerhet

Flygresor

De flesta internationella flygningar flyger till Cairo International Airport (CAI/HECA) , som ligger cirka 15 km (9.3 miles) från centrum. Flygplatsen betjänas av ett antal internationella flygbolag, inklusive EgyptAir.

Nedskjutningen den 31 oktober 2015 av ett ryskt Kogalymavia-passagerarplan med 224 personer strax efter dess start från Sharm el-Sheikh internationella flygplats ( SSH/HESH ), enligt uppgift av en bomb som planterats ombord på planet av terrorgruppen Sinaiprovinsen, en regional tillhörande Islamiska staten, har väckt allvarliga frågor om säkerheten och säkerheten på Sharm el-Sheikh flygplats och flygplatser i Egypten som helhet. Ett antal länder, inklusive Storbritannien, Irland och Ryssland har ställt in alla flygningar genom SSH.

Elektronik, inklusive bärbara datorer och videokameror, bör vara för personligt bruk och bör kontrolleras vid ankomst och avresa för att undvika indrivning av strikta skyldigheter. Föremålen kan också antecknas i ditt pass för att säkerställa att de inte säljs. Det är förbjudet att exportera antikviteter eller föremål äldre än 100 år utan tillstånd.

Vissa flygplatstaxichaufförer kan erbjuda dig att ta dig till ett hotell som drivs av sin bror eller avlägsna släkting, vilket ger betydande rabatter. Dessa förare får en provision för sin tjänst. Avböja artigt och insistera bestämt på din överenskomna destination. Förare som påstår sig inte veta var ditt hotell ligger när du redan är i sin hytt försöker troligen en lura. Bekräfta din destination innan du accepterar transport och om chauffören hävdar okunnighet, gå helt enkelt ut och ropa in nästa lediga hytt.

Luftrum

Luftfartsmyndigheterna meddelade att landets luftrum öppnades igen den 14 april efter dess tidigare stängning på grund av regionala spänningar orsakade av Israel-Iran och Israel-Hamas konflikter.

Gränser och ingång

Sedan den 7 maj har israeliska försvarsstyrkor haft full operativ kontroll över den palestinska sidan av Rafah-gränsövergången , vilket stängt övergången på Gaza- sidan av Egypt-Gaza-övergången. Före den 7 maj var gränsen öppen dagligen för att ta emot passage av hjälpmedel, skadade individer och utländska medborgare, bland andra grupper. Israeliska styrkor har i stor utsträckning skadat gränsövergången i Rafah, vilket ytterligare förlänger möjligheten att återöppnas.

De från Gaza som avser att resa in i Egypten måste finnas på en godkännandelista, inklusive utvalda utländska medborgare. Dessa resenärer måste vara närvarande vid gränsen senast kl. 07.00 lokal tid för att komma in i Egypten genom Rafah-gränsen. Verksamheten vid gränsen förblir oförutsägbar och kan ändras med kort varsel.

Myndigheter tillämpar mpox-relaterade övervakningsåtgärder vid flygplatser, hamnar och landgränsövergångar över hela landet tills vidare för att förhindra spridning av viruset.

Dessutom tillämpar myndigheterna också kolerarelaterade övervakningsåtgärder vid landgränsövergångar för att bromsa spridningen av sjukdomen. Alla resenärer från Sudan screenas för symtom.

Vägresor

Vägförhållandena i Egypten är ofta dåliga och förekomsten av fordonsolyckor är en av de högsta i världen. En rapport som släpptes av den egyptiska regeringen 2014 avslöjade att 33 000 människor dog och 155 000 skadades i cirka 100 000 trafikolyckor mellan 2008 och 2012, cirka 6 000 dödsfall årligen. Enligt rapporten var de vanligaste orsakerna till olyckor för hög hastighet (16 procent) och omkörning av andra fordon (12 procent).

En kombination av oregelbunden körning, dåligt underhållna vägar och fordon och bristen på efterlevnad av trafikregler gör körning i de större städerna i Egypten till en fara som ska undvikas när det är möjligt. Trafiken inom städer (särskilt Kairo ) är tung och görs praktiskt taget oframkomlig där rödljus och körfältsmarkeringar ignoreras, som de ofta är.

Att resa utanför stora städer efter mörkrets inbrott kan vara särskilt farligt utan tillräcklig gatubelysning. Problemet förvärras av att de flesta förare misslyckats med att tända sina strålkastare. Dessutom, eftersom lastbilar är förbjudna från staden under dagen, skyndar de in från Suez och Alexandria på natten i massor. Undvik att köra på natten utanför Kairo om du kan.

För intercityresor utanför de officiella linjerna måste tillstånd inhämtas från de lokala myndigheterna. Särskilda tillstånd krävs för att besöka gränsområden, inklusive gränsen till Libyen och terrängområden i Sinai ; de kan erhållas från avdelningen för resetillstånd vid inrikesministeriet i Kairo .

Resenärer avråds från terrängkörning om de inte åtföljs av en erfaren guide. Omarkerade minfält påverkar regioner som inkluderar Sinai , delar av Röda havets kust , Medelhavsområdet väster om El Alamein samt gränsregionerna mot Sudan och Libyen.

Järnvägsresor

Tågen i Egypten åldras och järnvägsnätet är statligt ägt och drivs. Egyptian National Railways förblir dock ett prisvärt resealternativ mellan städer och erbjuder tjänster från Ramses Station , som ligger på Midan Ramses i Kairos centrum . De luftkonditionerade passagerartågen är bekväma, och det rekommenderas att du åker första klass. Reserverade platser är nödvändiga och måste köpas i förväg från ett individuellt bokningsfönster eller online. Sedan början av 2021 har det rapporterats om fem urspårningar, inklusive en som dödade minst åtta personer och skadade 28 andra nära Benha , Qalyubia- guvernementet , och en annan som dödade 32 och skadade 66 andra nära Tahta- stationen i Sohag -guvernementet . Sådana dödsolyckor blir allt vanligare i Egypten på grund av dåligt underhåll och otillräckliga säkerhetsstandarder, särskilt vid plankorsningar. Olyckor är mer sannolikt söder om Kairo , där stationer i allmänhet får färre medel för underhåll.

De senaste åren har dock olyckorna i och norr om Kairo ökat. Den 27 februari 2019 dödades minst 25 personer och 40 andra skadades efter att en tågmotor kraschade in i en barriär som utlöste en explosion och brand vid Ramses Station i Kairo . Den 11 augusti 2017 dödades minst 49 människor och över 120 sårades efter att Express nummer 13 Cairo - Alexandria kolliderade med Port Said - Alexandria -tåget nummer 571 mellan Alexandrias Sidi Gaber- och Khorshed -stationer . Som svar på dessa olyckor har regeringen gripit ett flertal transporttjänstemän på grund av vårdslöshet och korruptionsanklagelser och meddelat att den skulle investera miljoner för att utföra nödvändiga uppgraderings- och underhållsarbeten, men förhållandena har inte förbättrats sedan dess och de kommer sannolikt inte att förbättras avsevärt i på kort sikt. När det är möjligt, välj flygresor för att nå inrikesdestinationer.

Kollektivtrafik

Färjor och båtar: Båtlivet i Egypten har drabbats av några slag mot sitt rykte nyligen. Den 22 juli 2015 dödades 35 personer efter att en passagerarfärja kolliderade med en lastpråm på Nilen nära al-Warraq , Giza , under sena kvällstimmarna. Pråmar har sedan dess förbjudits att verka på Nilen under kvällstid. Även om säkerhetsstandarderna kanske inte är lika rigorösa som de i väst, är Nile-kryssningar och de alternativ som finns tillgängliga för dem med mer bredd i prissättning både säkra och pålitliga.

Bussar: Metropolitan bussar finns tillgängliga i större städer. Hållplatserna är inte tydligt markerade och passagerare hoppar på och av medan bussen fortfarande är i rörelse. Det finns två anställda på bussarna: chauffören och en man längst bak som tar din biljett när du kliver på.

Kairos gamla vita kommunala bussar bör undvikas. De tenderar att bli trångt med lokalbefolkningen och, ännu viktigare, haverier och trafikolyckor är inte sällsynta. Nya gröna bussar är renare, med en något ökad kostnad men är mer pålitliga.

Flera bussbolag finns för att erbjuda täta intercity-tjänster, Pullmann, East/West Delta och Super Jet är de vanligaste. Dessa tjänster är tillgängliga på olika platser beroende på stad. Biljettpriserna varierar beroende på kvaliteten på reseupplevelsen. Luftkonditionering tenderar att höja priset avsevärt.

Tunnelbana: Tunnelbanan är ren och extremt lätt att ta sig igenom. Tågen går från 05:30 till 00:00 under vintermånaderna och till 01:00 på sommaren. De två första kupéerna i varje tåg är reserverade för kvinnor (kvinnor kan också resa i de andra kupéerna, men män har ingen tillgång till damkupéerna).

Alexandria erbjuder rena, säkra och billiga spårvagnar. Män får inte åka i bilar som är reserverade för kvinnor (dessa finns vanligtvis bak i spårvagnen).

Minibussar: Statliga minibussar har fasta rutter, fasta priser och fasta hållplatser och är målade vita med en orange rand; mikrobussar är statligt licensierade skåpbilar som trafikerar fasta rutter med skalade priser och inga fasta hållplatser. Dessa är i allmänhet billiga, pålitliga och säkra alternativ, även om icke-arabiska talare varnas för att de flesta förare inte talar engelska.

Taxi: De flesta utländska medborgare och stadsbor i medel- till övre medelklass kommer enbart att använda taxi. Vita, luftkonditionerade taxibilar i Kairo (Capital Taxi, City Cab och Cairo Radio Cab) mäts. Hälsa taxin från gatan eller leta efter taxistationer utanför stora kärl. Hotelltaxi tar i allmänhet upp till 10 gånger mer än vad du skulle betala för en taxi som kommer från gatan.

Vad man kommer att betala i det vanligare taxialternativet, åldrande svartvita Fiats och Ladas, beror inte bara på tillryggalagd sträcka utan även tid på dygnet och trafiktillstånd. Mätare fungerar sällan, men om de gör det ignoreras de rutinmässigt eftersom de inte har omkalibrerats för att hålla jämna steg med den stigande inflationen. Under rusningstid, tveka inte att dela. Ring bara din destination till valfri hytt, upptagen eller inte, och strunta i mätaren. Dricks är ovanligt, även om många förare sannolikt förväntar sig mer av dig om de ser att du är en utländsk besökare. Pruta inte om priset om du inte är intresserad av att spendera större delen av din resa med att bråka. Vet vad du ska betala som ett rimligt pris och betala när du avslutar. Att ha en uppfattning om vad resan ska kosta kommer att bidra till att dämpa inflationen för utländska medborgare. När de anländer till destinationen kommer vissa förare att försöka höja det överenskomna priset. Om du har hållit dina tillhörigheter med dig, som vi föreslår att du gör, är du fri att gå. Kvinnor bör undvika att sitta i framsätet.

Ride-hailing-företagen Uber och Careem verkar i större städer över hela landet och tjänster kan bokas online eller via en nedladdningsbar app. Även om tjänsterna sannolikt kommer att bli dyrare än traditionella taxibilar, kommer ett uppskattat pris överens om under bokningsprocessen. Båda företagen har mött motreaktioner från traditionella taxitjänster, men Egyptens högsta administrativa domstol beslutade i februari 2019 att Uber och Careem kan fortsätta att verka över hela landet.

Biluthyrning: Riskline avråder starkt från att köra i egyptiska städer. Chaufföralternativ, som Limousine Mist, cirka 30 USD plus körsträcka för sex timmar i bra, luftkonditionerade bilar med engelsktalande förare. Dessa är mycket dyrare än taxibilar, men du kan vara säker på pålitlig och artig service.

Rörelsekontrollorder

Rafah-gränsen är inte tillgänglig för utländska passinnehavare, men internationella och biståndsarbetare kan tillåtas att gå in eller ut vid denna övergångspunkt. Besökare avråds från att resa längs gränsen mellan Egypten och Gaza på grund av våld, inklusive bombningar och skottlossningar, i området. Om du planerar att ta dig in i Gaza, föreslås du att kontakta den egyptiska ambassaden i Israel eller den israeliska ambassaden i Egypten, eftersom gränsen ibland är stängd.

Tillstånd krävs för att resa i den östra öknen som ligger söder om Shams Allam , terräng i den västra öknen , i Lake Nasser-området , mellan Bahariyya och Siwa-oaserna och i områdena som gränsar till Libyen. Tillstånd utfärdas av inrikesministeriet eller gränspolisen och kan erhållas via en resebyrå två veckor i förväg. Tillstånd för resor mellan oaserna ges av respektive stads militära underrättelsekontor. Vi föreslår att du besöker varje stads turistbyrå för att få hjälp.

Landsinformationen på denna webbplats har översatts med hjälp av maskinöversättning av vår partner. Arbete har utförts för att tillhandahålla en så korrekt översättning som möjligt, dock ska du som läsare ha i åtanke och acceptera att ingen automatisk översättning är perfekt och bör inte heller läsas eller tolkas som så. Landsinformationen är inte avsedd att vara en källa till råd eller handling baserat på det material som presenteras. Ingen garanti antyds eller ges, inga anspråk eller rättsliga åtgärder accepteras.


Egypten
Landets nödnummer
Polis:
122
Brandkår:
180
Ambulans:
123

Köp försäkring

Ändra din sökning Boka här
Datum då försäkringen ska gälla

Försäkringens startdatum kan inte vara tidigare än dagens datum

1
Ålder vid avresa
Besöksperiod

Försäkringens startdatum kan inte vara tidigare än dagens datum

1
Ålder på besökaren vid hemresedatum
Betaldatum boende
Hyresperiod

Försäkringens startdatum kan inte vara tidigare än dagens datum

Pris för boende
1
Ålder på besökaren vid hemresedatum
Betalningsdatum
Utresedatum
1
Pris (belopp) per person
  • Afghanistan
  • Albanien
  • Algeriet
  • Amerikanska Jungfruöarna
  • Amerikanska Samoa
  • Andorra
  • Angola
  • Anguilla
  • Antarktis
  • Antigua och Barbuda
  • Argentina
  • Armenien
  • Aruba
  • Australien
  • Azerbajdzjan
  • Bahamas
  • Bahrain
  • Bangladesh
  • Barbados
  • Belarus
  • Belgien
  • Belize
  • Benin
  • Bermuda
  • Bhutan
  • Bolivia
  • Bonaire
  • Bosnien-Hercegovina
  • Botswana
  • Bouvetön
  • Brasilien
  • Brittiska Jungfruöarna
  • Brittiska territoriet i Indiska Oceanen
  • Brunei
  • Bulgarien
  • Burkina Faso
  • Burma (Myanmar)
  • Burundi
  • Caymanöarna
  • Centralafrikanska republiken
  • Chile
  • Colombia
  • Cooköarna
  • Costa Rica
  • Curaçao
  • Cypern
  • Danmark
  • Demokratiska republiken Kongo (DRK)
  • Djibouti
  • Dominica
  • Dominikanska Republiken
  • Ecuador
  • Egypten
  • Ekvatorialguinea
  • El Salvador
  • Elfenbenskusten
  • Eritrea
  • Estland
  • Etiopien
  • Falklandsöarna
  • Fiji
  • Filippinerna
  • Finland
  • Frankrike
  • Franska Guyana
  • Franska Polynesien
  • Franska territorierna i södra Indiska Oceanen
  • Färöarna
  • Förenade Arabemiraten
  • Förenta staternas mindre öar i Oceanien och Västin
  • Gabon
  • Gambia
  • Georgien
  • Ghana
  • Gibraltar
  • Grekland
  • Grenada
  • Grönland
  • Guadeloupe
  • Guam
  • Guatemala
  • Guinea
  • Guinea-Bissau
  • Guyana
  • Haiti
  • Heardön och McDonaldöarna
  • Holländska Antillerna (Curacao, St. Maarten)
  • Honduras
  • Hongkong
  • Indien
  • Indonesien
  • Irak
  • Iran
  • Irland
  • Island
  • Israel
  • Italien
  • Jamaica
  • Japan
  • Jordanien
  • Julön
  • Kambodja
  • Kamerun
  • Kanada
  • Kap Verde
  • Kazakstan
  • Kenya
  • Kina
  • Kirgizistan
  • Kiribati
  • Kokosöarna
  • Komorerna
  • Kosovo
  • Kroatien
  • Kuba
  • Kuwait
  • Laos
  • Lesotho
  • Lettland
  • Libanon
  • Liberia
  • Libyen
  • Lichtenstein
  • Litauen
  • Luxemburg
  • Macao
  • Madagaskar
  • Malawi
  • Malaysia
  • Maldiverna
  • Mali
  • Malta
  • Marocko
  • Marshallöarna
  • Martinique
  • Mauretanien
  • Mauritius
  • Mayotte
  • Mexiko
  • Mikronesiska federationen
  • Moçambique
  • Moldavien
  • Monaco
  • Mongoliet
  • Montenegro
  • Montserrat
  • Namibia
  • Nauru
  • Nederländerna
  • Nepal
  • Nicaragua
  • Niger
  • Nigeria
  • Niue
  • Nordkorea
  • Nordmakedonien
  • Nordmarianerna
  • Norfolkön
  • Norge
  • Nya Kaledonien (Chesterfieldöarna, Fortuna)
  • Nya Zeeland
  • Oman
  • Pakistan
  • Palau
  • Panama
  • Papua Nya Guinea
  • Paraguay
  • Peru
  • Pitcairn
  • Polen
  • Portugal
  • Puerto Rico
  • Qatar
  • Republiken Kongo
  • Réunion
  • Rumänien
  • Russia (East of Ural)
  • Rwanda
  • Ryssland
  • Saint Barthelemy
  • Salomonöarna
  • Samoa
  • San Marino
  • São Tomé och Príncipe
  • Sate of Palestine
  • Saudiarabien
  • Schweiz
  • Senegal
  • Serbien
  • Seychellerna
  • Sierra Leone
  • Singapore
  • Sint Maarten
  • Slovakien
  • Slovenien
  • Somalia
  • Spanien
  • Sri Lanka
  • St Helena
  • St Kitts och Nevis
  • St Lucia
  • St Pierre och Miquelon
  • St Vincent och Grenadinerna
  • Storbritannien
  • Sudan
  • Surinam
  • Svalbard och Jan Mayen
  • Sverige
  • Swaziland
  • Sydafrika
  • Sydgeorgien och Sydsandwichöarna
  • Sydkorea
  • Sydsudan
  • Syrien
  • Tadzjikistan
  • Taiwan
  • Tanzania
  • Tchad
  • Thailand
  • Tjeckien
  • Togo
  • Tokelauöarna
  • Tonga
  • Trinidad och Tobago
  • Tunisien
  • Turkiet
  • Turkmenistan
  • Turks- och Caicosöarna
  • Tuvalu
  • Tyskland
  • Uganda
  • Ukraina
  • Ungern
  • Uruguay
  • USA
  • Uzbekistan
  • Vanuatu
  • Vatikanen
  • Venezuela
  • Vietnam
  • Västra Sahara
  • Wallis och Futunaöarna
  • Yemen
  • Zambia
  • Zimbabwe
  • Åland Islands
  • Österrike
  • Östtimor
  • Asien
  • Afrika
  • Europa
  • Sydamerika
  • Nordamerika inkl. USA
  • Nordamerika exkl. USA
  • Oceanien
  • England
  • Skottland
  • Wales
Dölj val Dölj
  • {{originalfilename}} x

Närmaste servicekontor

Euro-Center Larnaca

Kan jag boka försäkring till landet?

Våra försäkringar gäller inte vid resa till område som Utrikesdepartementet i sina rekommendationer avråder från att besöka eller vistas i. Vänligen se listan UD avråder för mer information.